Monday 19 February 2018

Kenangan Visit Europe 2015 - Part 1

hai..assalamualaikum semua...

Dah lama betul akak tak menulis dalam blog ni..mmg super bz..byk betul kerja pejabat dan juga semester..alhamdulillah..so akak nak story skit pasal perjalanan ke Europe ni..mmg percutian yang paling best kalau jalan dengan kawan-  kawan..tp kalau ada suami dan anak2 lagi best...cuma akak tak termampu lg nak kumpul duit sebanyak 30k untuk backpackers ke europe nih..haha..so akak masukkan gambr dulu..nnti la akak story tempat2 tu..tapi apapun tempat akak paling suka tu Amsterdam..subhanallah cantik sgt ciptaan Allah tempat ni..sampai ke hari ni akak ada cita2 nak bawak family ke sana...

Trip kali ni sponsor by company akak..ni sebagai reward kat semua staf yang usaha untuk majukan company..so every staf diberi pilihan nak join trip mana2 ke oversea..so kali ni akak pilih ke eropah dengan my friend..trip kami ni mahal skit..so kami tambah duit skit..takper bukan senang nak pergi eropah kan...so kami terbang ke Paris- Brussels- Bruges- Hague- Amsterdam..semua tu dekat2 jer..kami naik bas..seronok nya bukan main..time tu dah abis winter..sejuk2 yang amat..

Tarikh ke Paris 17 Feb 2015..so itenary kali ni akak sempat snap picture utk kenangan..so perjalanan kali ni memang panjang..kami transit di Dubai Airport dalam 4 jam..Dari KLIA- Dubai-Paris..so sampai di Paris tu 18 Feb 2015..sini akak selitkan gambar akak dalam flight dengan kawan..singgah dubai tu sempat gak shopping utk kenangan..haha..tp tak byk beli sbb jauh lagi perjalanan...kang habis duit jenuh pulak nak tukar di sana..

Masa ni baru naik kapal..Naik Emirates ..best gilos

Antara pamplet yg akak berkenan sgt

2 kali tinggi akak mat arab ni..

with my friend a.k.a bos2

Welcome to Paris..acah tak sejuk pakai sweater nipis

So 18 Feb kami sampai Paris awal pagi..mmg kami pergi jalan2 paris dulu..pergi tengok mercu tanda paris dan shopping la..ohoho biar betik..akak shopping kat paris..hancus kempis poket..hari sampai ni kami shopping di La Vallee Village..so akak tengok tempat ni menarik..byk barang2 branded jual la..akak cuma sambar skit2 jer..beg murah2..haha..tempat ni menarik..cuma akak pelik rekod akak takdak gambar sekitar tu..rasanya ada gak posing kat dalam kawasan tu sbb mmg rilex jer kawasan dia..1st day byk rehat sebab penat lagi..mandi pun dak ooii..mandi masa 17hb Feb tu ja hampa tau dak..muka minyak..cuba tengok akak tu...

Pintu masuk..lawa..gambar akak google jer

Penat jalan..bukan beli sgt pun

Sempat posing

Geng sama2 jalan

So lepas tu kami check ini hotel..pakej kami join ni tak termasuk makan..so beg akak mmg penuh makanan..dan baju tak byk sbb mmg pakai jaket jer..tukaq2 tudung..19 Feb kami amik city tour..agen handle semua..gambar kat bawah..kami amik city tour 4 jam jer...selebihnya kami byk jalan kaki dalam pekan paris..sampai la malam..tempat tumpuan Eiffel Tower la..so kalau korang nak tau info menara ni boleh visit link ni Eiffel Tower....kalau pergi paris tapi tak tengok menara ni mmg rugi tau.. banyak lagi aktiviti boleh buat di sini tapi kami just jalan- jalan..then naik cruise..best

Lunch kat Eiffel Tower

punya nak bg penuh nampak menara..haha senget habis gambar

Malam kami jalan sekitar Paris ..shopping jugak ...haha byk jugak aku membeli..baju anak2 dan juga fridge magnet..

Posing ja tau..beli idak lerrrr...

Jauh jalan sbb nak dpt view nih...haha

cer korang tengok rege jam tu..hahah dekat2 RM 40k..hoho

Malam yang best di Paris..so kami sampai hotel..rest..esok jauh lagi perjalanan...mmg seronok..apapun akak bersyukur dapat pergi sana..inshaAllah lps ni simpan duit nak bawak anak2 dan suami...nnti akak sambung part 2 ya..