Friday 13 October 2017

CUCUQ KEMBONG MANIH

Hai..petang ni rasa nak buat cucur kembong manis yg viral tu..aku punya la ikut resepi sebiji2 nak bg jadi..tapi tak menjadi bulat..doh jd cair jer gara2 ikut adunan yg diberi dalam resepi saper tah..rata2 resepi sama ja..tp aku buat tak menjadi,.almaklumlah aku jenis tak pandai buat kuih2 ni..

Resepi orang
- 2 cawan tepung gandum
- 2 cawan air panas mendidih
- 3 sudu gula
- secubit garam

Cara
- gaul semua jd sebati dan uli jd bulat

Haha aku buat jd cair..mungkin sbb air yg disuggest dlm resepi tu lebih..so lps ni korang jgn ikut sgt resepi..ikut rasa hati..nyesal jap sbb nak ikut sgt resepi..padahal cucur kembong je pun..bukan kek cheese...tepuk dahi aku sendri..hoho 

Ni hasilnya
Tak berapa bulat tp jadi la boleh makan

Sambal bilis aku buat sendri

Ok bye..


No comments:

Post a Comment