Tuesday 3 October 2017

OSAKA PART 1- 23 September 2017

Assalamualaikum..

23 September 2017 ..sampaila harinya..awal pagi kami dah bangun..anak la yang paling best..hari2 tanya..siap bilang hari tanda dalam kalendar dia..Sabtu pagi tu kami naik flight dari Alor Setar (AOR) ke KLIA2...flight pukul 8.30 pagi dan sampai KLIA 2 pukul 9.35 pagi..alhamdulillah sampai tepat pada masanya dan pramugari siap umum lagi kami sampai awal dr jadual tu 15minit...hoho..

So sampai je amik beg dan terus gi check ini baggage dulu..dah settle semua baru la pegi sarapan sbb nya kami semua tak sarapan lagi..sarapan kat KLIA2 korang tau2 la kan..nasi lauk ayam seketul pun RM 13..haha habis duit RM dekat KLIA 2 ja RM 100.00..tu belum pegi lagi Jepun...

Lepas makan kami lepak sbb flight kami ke Osaka lambat lagi..pukul 2.00 petang..boarding pun pukul 1.00 petang ..so lepak la..tapi msa kejap ja berlalu..sempatla selfie dulu..sengaja aku letakkan gambar kami dalam ni sebab nak mudahkan aku imbau masa lalu..biarpun korang muak tengok..haha silakan pejam mata...

dah masuk je flight mula perjalanan kami ke OSaka..sebenarnya lambat lagi nak sampai..haha sebab flight ke sana amik masa 6 jam 25 minit..aku sengaja tempah tiket depan dan belakang sbb anak2 nak duduk tepi tingkap..alhamdulillah rezeki..flight tak penuh sgt..so kami beli tiket seat 4 dpt 6 seat sbb xder org duduk tepi kami..so anak2 mmg tidor 2 seat la..hihi rezeki Allah bg..

Alhamdulillah jam 9.25 malam kami sampai ke Osaka..tapi tau2 jerla..immigration kat sana ..ramai betul org sampai time sama dgn kami..so lambat la skit..yang jadi lebih lambat tu..kami turun awal..tapi stroller anak tu ingatkan diaorg nak bg masa keluar kapal..sampai dah abis org keluar tak sampai2 stroller..rupanya bila tanya dia suruh amik dekat conveyer belt sbb flight tu nak cepat2 tukar ke Honolulu..so buang masa la kat situ td..then pegi ja immigration punya la ramai..yg satu flight dgn kami pun dah abis keluar..so xperla..then lps tu pegi amik beg..rupanya diaorg xcheck pun beg ke apa..scan jer..lps tu dia kata ok..xperla so kami cari la surau utk solat dulu..surau diaorg punyala bersih..surau tu kat airport kansai jugak..tapi kat level 3F..kami naik lift dan heret la segala bagai beg tu..selesai solat baru pegi cari tempat lepak sbb train semua dah stop pukul 10.30 malam dan homestay pun dah xboleh check in dah lewat malam..kami lepak je la ..

Keadaan surau kat Kansai Airport

Mulanya cadang nak tidur kt lounge Aeroplaza tu..yg sebelah kansai airport..tp xder kosong, ramai dan panas..so kami patah balik ke airport dan lepak jer kat kerusi airport dgn keadaan yang dingin tu..kerusi panjang..level 4F..aku tengok ada jer org tidur situ dan pekerja ataupun polis situ xkisah..biar jer..rupanya mmg org situ xkisah dan mesra ja..org tidur pun xper..so kami lepak situ sampai kaunter bukak..untuk beli tiket train esoknya..anak2 pun tidur ja kat kerusi..kesian kan..tp semua tu kenangan best untuk anak2 aku dan kami semua..belajar susah...hihi...aku mmg xleh lena sbb nak jaga beg dan mmg payah ler nak lena atas kerusi..

Cer tengok tempat kami lepak siap ada CCTV dan pengawal lagi dok jaga..hihi untung

aku mmg tengok jam jer..haha bilang jam..sbb mmg xleh lena..tengok jer anak2 dan suami lena..hihi..bilang jam nak sampai pagi esok..ok sekian part 1..dah sampai Osaka..rehat sebab esok nak jalan lagi jauh...k bye..